Шукати в цьому блозі

пʼятниця, 19 травня 2017 р.

Психологічні науки



Онтогенез психіки людини вивчають дві психологічні науки: загальна психологія і вікова психологія.

 Онтогенез людини вікова психологія поділяється на сензитивні періоди, кожен з яких сприяє появі в людини певних психічних новоутворень. Якщо новоутворення не з´явилося у відповідний час, імовірно, що воно може не з´явитися загалом, тому виховний вплив на певні грані особистості має бути своєчасним (інакше він буде неефективним). Сензитивні періоди об´єднуються у стадії. Ці стадії існують об´єктивно, вони відокремлюються одна від одної віковими кризами (1-го, 3-го, 7-го років життя, підліткового віку тощо), однак про зміст цих стадій у психологів єдиної думки нема.
Загальна психологія — дисципліна, що намагається знайти відповіді на принципові питання, які постають перед психологією в цілому, виробити теоретичні принципи, обґрунтувати методи психологічного пізнання, сформулювати основні закономірності існування і розвитку психічної реальності. Загальна психологія вивчає сукупність теоретичних і експериментальних досліджень, що виявляють найзагальніші психологічні закономірності, теоретичні принципи і методи психології, її основні поняття і категоріальний склад.
Загальна психологія  об'єднує різні галузі у цілісне наукове знання, вивчаючи сутність та загальні закономірності виникнення, функціонування і розвитку психіки, вона являє собою методологічну і теоретичну основу всіх психологічних дисциплін. Прикладні галузі психології використовують понятійний апарат загальної психології, спираються на основні закони психічного відображення, сформульовані в її рамках. У свою чергу, загальна психологія збагачується новими ідеями, експериментальними фактами, черпаючи їх з досягнень різних галузей психології.
Загальна психологія включає чотири основних розділи: 1) загальнотеоретичний (питання виникнення та розвитку психіки, а також питання становлення та поступу психології як науки - історія психології), 2) психологію пізнавальних процесів (відчуття і сприймання, пам'яті і уваги, мислення і мовлення, уяви); 3) психологію регулятивних процесів (емоції, мотивація і воля); 4) психологію особистості.

10 коментарів:

  1. Корисна інформація)))

    ВідповістиВидалити
  2. Корисна інформація)))

    ВідповістиВидалити